Przejdź do głównej zawartości

REGULAMIN ZAKUPÓW I KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO


§ 1. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin (zwany dalej „Regulaminem”) określa zasady zawierania pomiędzy Moje Bambino Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul. Graniczna 46 (zwaną dalej „Sprzedającym”/„Usługodawcą”), a Konsumentami („Konsument”) umów sprzedaży produktów/towarów/usług, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość oraz korzystania przez Konsumentów ze sklepu internetowego Moje Bambino, dostępnego pod adresem internetowym https://vellarte.pl/.

 2. Właścicielem sklepu internetowego https://vellarte.pl/ („Sklep Internetowy”) oraz praw autorskich do treści tam prezentowanych, jest Spółka Moje Bambino Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul. Graniczna 46, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000961115, NIP: 725-193-34-48, REGON 100283710, kapitał zakładowy: 1.500.000 PLN, opłacony w całości. Adres poczty elektronicznej kontakt@vellarte.pl, telefon: 48 61 477 77 87 .

 3. Ilekroć w Regulaminie użyto niżej wymienionych zwrotów pisanych wielką literą, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:

a) Administrator platformy sprzedażowej https://vellarte.pl/ – Moje Bambino Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul. Graniczna 46, dla której Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000961115 , NIP: 725-193-34-48, REGON 100283710;

b) Formularz Rejestracji – Usługa elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Konsument podając swoje dane osobowe, tworzy konto użytkownika, przy użyciu którego może dokonywać zakupu produktów oferowanych przez Sprzedającego;

c) Formularz Zamówienia – Usługa elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Konsument nie posiadający konta użytkownika, może dokonać zakupu produktów oferowanych przez Sprzedającego oraz wyboru sposobu dostawy i płatności;

d) Formularz Kontaktowy – Usługa elektroniczna, dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Konsument ma możliwość komunikacji ze Sprzedającym, w tym złożenia zapytania o Towar bądź Usługę.

 e) Konsument – Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22 [1] Kodeksu cywilnego oraz przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, będąca przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43 [1] Kodeksu cywilnego, zawierająca umowę sprzedaży bezpośrednio związaną z prowadzoną działalnością, gdy z treści umowy wynika, że nie ma ona charakteru zawodowego, wynikającego przede wszystkim z przedmiotu wykonywanej działalności;

 f) Konto – Usługa elektroniczna, nieodpłatna funkcja Sklepu, zbiór danych gromadzonych, przetwarzanych i przechowywanych przez Usługodawcę podanych przez Usługobiorcę oraz dane o złożonych przez niego zamówieniach, opatrzone indywidualną nazwą (loginem) i hasłem;

 g) Newsletter – Usługa elektroniczna, informacje dotyczące Produktów, nowości i promocji w Sklepie internetowym, wysyłane pocztą elektroniczną e-mail do Usługobiorców;

 h) Platforma sprzedażowa https://vellarte.pl/ – infrastruktura techniczna (sprzęt, oprogramowanie, inne wyposażenie techniczne, w tym łącza po stronie Usługodawcy) zapewniane przez Administratora umożliwiające założenie, konfigurację i prowadzenie Sklepu internetowego;

 i) Produkt / Towar – rzecz ruchoma oferowana do sprzedaży w Sklepie internetowym, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej na odległość pomiędzy Sprzedającym a Konsumentem;

 j) Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające Konsumentowi lub Sprzedającemu przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci, w szczególności papier, pamięć USB, płyty CD/DVD/Blu-ray, karta pamięci, dysk twardy, poczta elektroniczna (email), SMS;

 k) Towar z elementami cyfrowymi – towar zawierający treść cyfrową lub usługę cyfrową lub z nimi połączony w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi cyfrowej uniemożliwiłby jego prawidłowe funkcjonowanie;

 l) Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu/ Towaru/ zawierana między Kupującym a Sprzedającym za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

 m) Umowa zobowiązująca do przeniesienia własności – umowa, na mocy której Sprzedający jest zobowiązany do przeniesienia własności Towaru i wykonania Usługi, w razie wątpliwości poczytuje się, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były objęte Umową zobowiązującą do przeniesienia własności Towaru z elementami cyfrowymi;

 n) Usługa elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę poprzezsieć Internet na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego;

 o) Usługobiorca – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi elektronicznej;

 4. Informacje o Produktach oferowanych przez Sprzedającego zamieszczone na stronach internetowych Sklepu Sprzedającego, nie stanowią oferty handlowej (sprzedaży) w rozumieniu art. 66 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.) lecz zaproszenie do zawarcia umowy określone w art. 71 Kodeksu cywilnego.

 5. W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U.z 2020 r. poz. 344 ze zm.). Regulamin skierowany jest do wszystkich Konsumentów Sklepu Internetowego. Konsument zobowiązany jest do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu.

 6. Warunkiem korzystania z usług Sklepu Internetowego jest każdorazowe zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.

 7. Dokonywanie zakupów za pośrednictwem Sklepu Internetowego wymaga akceptacji plików cookies przez przeglądarkę Konsumenta.

 8. Chcąc korzystać ze Sklepu Internetowego, Konsument powinien posiadać urządzenie multimedialne, np. komputer PC lub telefon z dostępem do Internetu, szerokopasmowe łącze internetowe, przeglądarkę internetową obsługującą CSS i JavaScript, włączoną obsługę plików cookies, włączoną obsługę okien wyskakujących (pop-up), aktywne konto e-mail.


 § 2. Składanie zamówień

 1. Informacje podane w Formularzu Rejestracji oraz w Formularzu Zamówień powinny być zgodne z prawdą oraz aktualne.

 2. Sprzedający podejmuje wszelkie możliwe środki techniczne i organizacyjne, zapobiegające pozyskaniu i modyfikacji przez osoby nieupoważnione danych podawanych podczas rejestracji oraz podczas składania zamówień.

 3. Skuteczne dokonanie zamówienia możliwe jest jedynie w przypadku, gdy wybrany przez Konsumenta produkt jest możliwy do wykonania przez Sprzedającego. Informacja o dostępności znajduje się na podstronie internetowej, odnoszącej się do konkretnego produktu. W przypadku nieskutecznego złożenia zamówienia, wynikającego z niezgodności informacji podanych na stronie, z rzeczywistym stanem magazynowym Sprzedającego, Konsument jest informowany o tym fakcie i ma możliwość zmiany zamówienia w całości lub w części. W przypadku niemożliwości wykonania zamówienia, wobec braku dostępności wybranego produktu, Sprzedającemu przysługuje prawo odstąpienia od całości lub części umowy, a zamówienie zostanie w całości lub części anulowane, o czym Konsument otrzyma informację drogą elektroniczną, na podany przez niego adres e–mail. Dokonana przez Konsumenta zapłata za zamówiony produkt, który nie może zostać dostarczony, zostanie przez Sprzedającego zwrócona w terminie 7 dni od dnia skutecznego poinformowania Konsumenta o niemożliwości zrealizowania zamówienia.

 4. Zamówienia na produkty dostępne w Sklepie Internetowym są składane za pośrednictwem Formularza Zamówień, dostępnego na stronie Sklepu.

 5. Złożenie zamówienia za pośrednictwem Formularza Zamówień jest możliwe 24 godziny na dobę, we wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do niedzieli.

 6. W przypadku dokonania przez Konsumenta rejestracji w Sklepie Internetowym, złożenie zamówienia następuje poprzez zalogowanie się na stronie Sklepu, dodanie produktu do koszyka i potwierdzenie woli złożenia zamówienia. W przypadku braku dokonania przez Konsumenta rejestracji, warunkiem złożenia zamówienia jest dodanie produktu do koszyka, wypełnienie w Formularzu Zamówień wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki produktu oraz podjęcie innych czynności technicznych w oparciu o wyświetlane Konsumentowi komunikaty lub informacje.

 7. Wysłanie zamówienia przez Konsumenta stanowi ofertę Konsumenta złożoną Sprzedającemu co do zawarcia umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.

 8. Do złożenia zamówienia na stronie Sklepu Internetowego używa się przycisku oznaczonego słowami „zamów i zapłać”. Korzystając z tego przycisku, Konsument w momencie składania zamówienia potwierdza, że wie, że zamówienie pociąga za sobą obowiązek zapłaty.

 9. Sprzedający przekazuje Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w terminie do 5 dni po jej zawarciu, najpóźniej jednak w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi.

 10. Po wysłaniu zamówienia Konsument otrzymuje potwierdzenie przyjęcia jego oferty drogą elektroniczną, na wskazany przez niego adres poczty e-mail. 

11. Konsument ma prawo zrezygnować z zamówienia przed otrzymaniem od Sprzedającego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji. Oświadczenie woli o rezygnacji z zamówienia, powinno być wysłane do Sprzedającego drogą elektroniczną na adres: kontakt@vellarte.pl. 

12. Zdjęcia produktów umieszczane są na stronie Sklepu Internetowego w celach przykładowych isłużą wyłącznie prezentacji konkretnie wskazanych na nich produktów. Indywidualne ustawienia komputera mogą powodować różnice pomiędzy wizualizacją produktu na komputerze Konsumenta a rzeczywistym wyglądem produktu (kolor, proporcje itp.). Konsumentowi przysługuje uprawnienie do odstąpienia od umowy zgodnie z postanowieniami § 8 Regulaminu. Sprzedający na prośbę Kupującego może przesłać próbki materiału na wskazany przez Kupującego adres.

 13. Korzystanie z Newslettera jest dobrowolne. Usługobiorca wyraża chęć otrzymywania Newslettera poprzez podanie swojego adresu e-mail we właściwym oknie na stronie Sklepu internetowego i kliknięcie “zapisz się”. Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny, w który należy kliknąć, aby potwierdzić wolę otrzymywania Newslettera. Z chwilą kliknięcia linku umowa na świadczenie usługi Newslettera zostaje aktywowana. 

14. Usługa elektroniczna Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@vellarte.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby firmy Sprzedającego.

 15. Usługa elektroniczna Konto świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@vellarte.pl lub pocztą tradycyjną na adres siedziby firmy Sprzedającego. 

16. Usługa elektroniczna Formularz Kontaktowy – korzystanie z Formularza Kontaktowego następuje po (1) wypełnieniu Formularza Kontaktowego dostępnego w zakładce „Kontakt” oraz (2) kliknięciu na stronie Sklepu Internetowego po wypełnieniu Formularza Kontaktowego pola „Wyślij” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu Internetowego). W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę adresu poczty elektronicznej oraz treści wiadomości. Usługa Elektroniczna Formularz Kontaktowy świadczona jest nieodpłatnie oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia zapytania za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania zapytania za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę. 


§ 3. Warunki dostawy 

1. W przypadku wyboru przedpłaty jako formy płatności termin zapłaty wynosi do 7 dni kalendarzowych od daty wystawienia faktury pro-forma. Produkt wówczas jest rezerwowany pod zamówienie Konsumenta przez 7 dni kalendarzowych od złożenia zamówienia. Brak zapłaty w wymienionym terminie powoduje zwolnienie produktu do dalszej sprzedaży. Dostawa następuje do 6 tygodni od dnia zaksięgowania wpłaty. 

2. Dostawa zamówionych i dostępnych Towarów realizowana jest do 6 tygodni od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Dostawy są realizowane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Proponowane metody dostawy zależą od rodzaju zamówionego produktu i zostaną one określone po złożeniu zamówienia, aby zagwarantować jak najlepsze terminy dostawy. 

a) Wysyłki kurierskie – w przypadku Produktów małych gabarytowo. 

b) Wysyłki transportem zleconym – do 6 tygodni w przypadku mebli, pianek, oraz Produktów dużych gabarytowo. 3. Za przesyłki do wartości 500 zł brutto, Sprzedający pobiera zryczałtowaną opłatę za transport w wysokości 25 zł brutto. Koszt transportu produktu ponosi Konsument i jest on doliczany do ceny za wybrany Produkt. 

3. Zamówienia o wartości powyżej 500 zł brutto, dostarczane są na koszt Sprzedającego 

4. Dostawy są realizowane przez Sprzedającego za pośrednictwem wybranych przewoźników, kurierów bądź własnym transportem. 

5. Zamówienia na meble są potwierdzane przez Sprzedającego, z jednoczesnym podaniem przewidywanego terminu dostawy (dużym ułatwieniem będzie dla Sprzedającego podanie przez Konsumenta adresu e-mail). 

6. W przypadku chwilowej niedostępności części zamówionych przez Konsumenta Produktów, Sprzedający niezwłocznie dośle produkt na swój koszt. 

7. Nie istnieją inne ograniczenia dotyczące dostarczenia Towaru Konsumentowi. 

8. Konsument wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie drogą elektroniczną, na wskazany przez siebie adres e-mail, elektronicznego obrazu dokumentów rozliczeniowych, w szczególności takich jak: faktury z załącznikami, faktury korygujące z załącznikami i formularzy. Niniejsza zgoda uprawnia Sprzedającego również do wystawiania i przesyłania faktur w formie elektronicznej, zgodnie z rozporządzeniem ministra finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. w sprawie przesyłania faktur w formie elektronicznej, zasad ich przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej. 

9. Jeżeli adres dostawy jest inny niż adres płatnika Sprzedający prosi o bardzo wyraźne zaznaczenie tego faktu na Formularzu Zamówienia. 

10. Konsument, odbierając przesyłkę z zamówieniem, powinien sprawdzić stan przesyłki. 

11. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za wydany mu Produkt lub za wykonane Usługi, których nie zamówił. 

12. Sprzedający stawia zamówione przez Konsumenta Produkty do jego dyspozycji w dacie sprzedaży (wystawienia faktury). Jeśli Konsument nie odbiera Produktów z magazynu Sprzedającego, uważa się, że Strony zawarły umowę składu i Konsument upoważnił Sprzedającego do składowania produktów. których opis, ilość i wartość określona jest w treści faktur/-y. Przyjęcie do magazynu następuje na okres 120 (sto dwadzieścia) dni począwszy od daty wystawienia faktury VAT. Sprzedający zapewnia, że w celu zachowania produktów oddanych na skład w stanie niepogorszonym, do czasu wydania ich Konsumentowi albo innej uprawnionej osobie, zapewnia warunki przechowania, odpowiadające cechom rzeczy określonym w treści faktur/-y. Wynagrodzenie Sprzedającego zawarte zostało w cenie sprzedaży produktów składowanych i z tego tytułu Konsument nie ponosi żadnych kosztów bądź opłat. Konsument udziela Sprzedającemu upoważnienia do dokonania wszelkich niezbędnych czynności faktycznych i prawnych w celu objęcia sprzedanych produktów procedurą składu. Sprzedający zobowiązany jest wydać Produkty Konsumentowi na każde jego żądanie. Wydanie Produktów zostanie potwierdzone przez Sprzedającego dokumentem w postaci dowodu WZ iz chwilą wydania przechodzi na Konsumenta ryzyko utraty, ubytku lub uszkodzenia Produktów. Sprzedający może z ważnych przyczyn, w każdym czasie, wezwać Konsumenta do odebrania Produktów, wyznaczając odpowiedni termin ich odebrania. 


§ 4. Sposoby zapłaty 

1. Standardową formą płatności jest płatność w formie przelewu bankowego. Dane bankowe: ING Bank Śląski S.A., numer rachunku: 87 1050 1025 1000 0090 8478 4074

2. W celu uzgodnienia indywidualnych warunków płatności prosimy kontaktować się z Działem Sprzedaży Sprzedającego. 

3. Aktualne i dostępne formy płatności to: 

a) przedpłata na konto Sprzedającego wskazane powyżej, 

b) przelew bankowy/przelew elektroniczny na konto Sprzedającego wskazane powyżej, 

c) płatności online, 

d) BLIK, 

4. Płatności elektroniczne realizowane są za pośrednictwem serwisu Tpay. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej https://tpay.com/ .


 § 5. Ceny 

1. Wszystkie ceny obowiązują do dnia wydania nowego katalogu. 

2. Wszystkie ceny podane na stronie internetowej Sklepu są podawane w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają obowiązujący podatek VAT) i nie zawierają informacji dotyczących kosztów dostawy oraz opcjonalnie kosztów montażu mebli. 

3. Dodatkowe płatności związane z zakupem produktów obejmują koszty dostawy (transportu), o których mowa w § 3 ust. 3 i 4 Regulaminu oraz opcjonalnie koszty montażu mebli, o których mowa w § 6 Regulaminu. 

4. W przypadku informowania o obniżeniu ceny Towaru lub Usługi, obok informacji o obniżonej cenie Sprzedający uwidacznia informację o najniższej cenie tego Towaru lub tej Usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Okres ten będzie ulegał skróceniu jedynie w odniesieniu do Towarów i Usług, które są oferowane do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni. 

5. Sprzedający nie stosuje mechanizmu indywidualnego dostosowania ceny na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji. 


§ 6. Montaż mebli 

1. Ceny mebli skalkulowane są jako meble do samodzielnego montażu. Dostarczane są one w częściach. Przy zamówieniu mebli można zamówić również ich montaż za dodatkową opłatą, której wysokość zostaje ustalona indywidualnie w zależności od odległości miejsca wykonania usługi od siedziby Sprzedawcy, ilości i wartości produktów jakie ma objąć usługa. 

2. Montaż należy wykonywać w oparciu o dołączoną instrukcję montażu dostarczonego Towaru wyłącznie elementami montażowymi załączonymi do niego. 


§ 7. Jakość i gwarancje 

1. Produkty sprzedawane przez Sprzedającego są fabrycznie nowe i najwyższej jakości. 

2. Do wielu Produktów dołączone są dokumenty gwarancyjne utrwalone na papierze lub innym trwałym nośniku. Gwarancja udzielana jest na okres 2 (dwóch) lat licząc od dnia, kiedy rzecz została Konsumentowi wydana. 

3. Oświadczenie gwarancyjne jest sporządzone w języku polskim i zawiera informacje potrzebne do wykonywania uprawnień z gwarancji, w szczególności: 

1) wyraźne stwierdzenie, że w przypadku braku zgodności rzeczy sprzedanej z umową Konsumentowi z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt Sprzedającego oraz że gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej, 

2) nazwę i adres gwaranta, 

3) opis procedury, której uprawniony ma przestrzegać, aby móc skorzystać z gwarancji 

4) wskazanie rzeczy, których dotyczy gwarancja oraz 

5) warunki gwarancji. 

4. Sprzedający wydaje Konsumentowi wraz z Produktem dokument gwarancyjny oraz sprawdza zgodność znajdujących się na rzeczy oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan plomb i innych umieszczonych na rzeczy zabezpieczeń. 

5. Roszczenia z tytułu gwarancji Konsument może realizować wyłącznie wobec gwaranta czyli podmiotu, który złożył oświadczenie gwarancyjne określonej treści, na zasadach określonych w dokumencie gwarancyjnym. Gwarant jest obowiązany wykonać swoje obowiązki w terminie określonym w treści oświadczenia gwarancyjnego, a gdy go nie określono – niezwłocznie, ale nie później niż w terminie czternastu dni, licząc od dnia dostarczenia rzeczy przez uprawnionego z gwarancji, oraz dostarczyć mu rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w gwarancji lub miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji. 

6. Konsument może wykonywać uprawnienia z tytułu niezgodności rzeczy sprzedanej z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. 


§ 8. Odstąpienie od umowy 

1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem Sprzedającego, ma prawo odstąpienia od umowy bez podania przyczyny składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 14 dni. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania rzeczy, a gdy umowa dotyczy świadczenia usługi – od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Szczegółowe informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy zawarte są w Załączniku nr 1 do Regulaminu. Prawo odstąpienia od niniejszej umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów, o których mowa w § 9 Regulaminu oraz art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie elektronicznej – e-mailem wysłanym na adres email: k o n t a k t @ v e l l a r t e . p l – lub w formie pisemnej. Wzór formularza odstąpienia jest dostępny pod adresem https://vellarte.pl/18/Reklamacje-i-zwroty oraz stanowi Załącznik nr 2 do Regulaminu. 

2. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane przez Konsumenta poprzez przesłanie pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy na adres: Vellarte, Małachowo Złych Miejsc 3b, 62-230 Witkowo Dział Jakości. 

3. W przypadku skorzystania przez Konsumenta z uprawnienia do odstąpienia od umowy drogą elektroniczną Sprzedający niezwłocznie dokona potwierdzenia – na trwałym nośniku – jego otrzymania. 

4. W przypadku odstąpienia od umowy, koszty zwrotu Towaru (odesłania Produktu) do Sprzedającego, ponosi Konsument. Adres: Vellarte, Małachowo Złych Miejsc 3b, 62-230 Witkowo. 

5. Zwracany w tym trybie Produkt musi być w pełni kompletny, nie może nosić śladów używania, świadczących o innym wykorzystywaniu Produktu, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy i powinien zostać opakowany w odpowiedni sposób, zapewniający brak uszkodzeń w trakcie transportu. 

6. Konsument ma obowiązek zwrotu Produktu do Sprzedającego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. W przypadku gdy Konsument odstępuje od umowy i odsyła Produkt do Sprzedającego, Sprzedający niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, dokonuje zwrotu Konsumentowi wszystkich płatności w tym kosztów dostarczenia rzeczy. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów. 

7. Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

8. Jeżeli Konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy, ponosi on koszty za usługi, które były mu świadczone do momentu odstąpienia od umowy, proporcjonalnie do czasu ich trwania. 

9. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów: 

a) świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości; 

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedający nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; 

d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; 

e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 

g) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedający do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedający świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; 

h) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

i) dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; 

j) dostarczanie treści cyfrowych, niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedający rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedający przekazał Konsumentowi potwierdzenie; 

k) świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Sprzedającego, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta. 


§ 9 Procedura reklamacyjna 

1. Uprawnienia Konsumentów z tytułu braku zgodności Towaru z umową określone są w Rozdziale 5a Umowy zobowiązujące do przeniesienia własności towaru na konsumenta Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. 

2. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Sprzedającego, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Towaru z umową. 

3. Sprzedający nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonego w ust. 2 powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił. 

4. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany. 

5. Sprzedający może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedający może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedającego, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży. 

6. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży. 

7. Sprzedający dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów ponosi Sprzedający. 

8. Konsument udostępnia Sprzedającemu Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedający odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt. 

9. W przypadku braku zgodności z Umową Sprzedaży, Konsument może skorzystać z formularza reklamacji dostępnego pod adresem: kontakt@vellarte.pl lub przesłać pisemną reklamację na adres siedziby Sprzedającego z dopiskiem „Dział Jakości”. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać opis reklamacji oraz dokument potwierdzający nabycie reklamowanego Towaru (kopia faktury, potwierdzenie przelewu z rachunku bankowego, etc.). 

10. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony. 

11. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy: 

a) Sprzedający odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży, 

b) Sprzedający nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży; 

c) brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedający próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży; 

d) brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony wskazanych w ust. 5 powyżej; 

e) z oświadczenia Sprzedającego lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta. 

12. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży. 

13. Sprzedający zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny. 

14. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest istotny. 

15. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży. 

16. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Sprzedającemu na jego koszt. Sprzedający zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. 

17. Sprzedający dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Zwrot uwzględnia wszystkie rabaty otrzymane przy zakupie. 

18. W ramach odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Sprzedający nie ma obowiązku dostarczenia Konsumentowi zastępczego towaru na czas trwania procedury reklamacyjnej. 

19. Sprzedający w ciągu 14 dni od dnia otrzymania reklamacji, ustosunkuje się do niej. W przypadku uznania reklamacji, Konsument uzyskuje informację w jaki sposób została rozpatrzona reklamacja w szczególności czy reklamowany Produkt zostanie wymieniony czy nastąpi zwrot pieniędzy. 

20. W przypadku podjęcia decyzji o naprawie zamówionego Produktu lub wymianie Produktu na nowy, Produkt wydawany jest Konsumentowi za potwierdzeniem przez niego odbioru Produktu. 

21. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, jeżeli Konsument najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z Umową Sprzedaży oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu. 

22. Omyłkowo zamówiony Produkt lub Produkt, który się Konsumentowi nie podoba, Sprzedający przyjmie ewentualnie z powrotem na podstawie odrębnej umowy z Konsumentem w ciągu 10 dni, pod warunkiem jednakże, że produkt jest nieuszkodzony i w oryginalnym opakowaniu. Koszt wysyłki zwracanego Produktu pokrywa Konsument. Wyłączone są również Towary wyprodukowane na specjalne zamówienie Konsumenta. 

23. Reklamacje dotyczące wyłącznie ilości dostarczonego Produktu powinny zostać zgłaszane przez Konsumenta w terminie 7 dni od daty wydania produktu. 


§ 10. Ochrona danych osobowych 

1. Administratorem danych osobowych Konsumenta jest Spółka Moje Bambino Sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul. Graniczna 46, dla której Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000961115 , NIP: 725-193-34-48, REGON 100283710. W spółce wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, z którym kontakt jest możliwy pod adresem e-mail: iod@mojebambino.pl 

2. Dane osobowe Konsumenta zbierane są przez Administratora za pośrednictwem Formularza Kontaktowego, Formularza Rejestracyjnego i Formularza Zamówienia, dostępnych na stronie https://vellarte.pl/ w celu realizacji zawartej z Konsumentem umowy na podstawie art. 6 ust. 1 lit. 

a) realizacji usługi „Newsletter”, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO; 

b) marketingowym Administratora, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO; 

c) przesyłania informacji handlowej, pod warunkiem wyrażenia odpowiedniej zgody – art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. 

3. Podanie przez Konsumenta danych osobowych jest dobrowolne, lecz konieczne w celu zawarcia umowy ze Sprzedającym. Sprzedający przetwarzać będzie dane osobowe Konsumenta jedynie w zakresie i celu wynikającym z zawartej umowy. Podanie danych osobowych przez Konsumenta w celach marketingowych, realizacji usługi „Newsletter” oraz przesyłania informacji handlowej jest dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji niniejszych celów. 

4. Odbiorcami danych osobowych Konsumenta będą: 

a) podmioty zewnętrzne dostarczające i wspierające systemy informatyczne Sprzedawcy w celu obsługi witryny https://vellarte.pl/; 

b) podmioty zewnętrzne świadczące usługi związane z bieżącą działalnością Sprzedawcy; 

c) podmioty świadczące usługi dostawy; 

d) dostawcy płatności on-line; 

e) podmioty współpracujące w zakresie realizacji usługi Newsletter, sms; na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww/ podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych; 

f) podmioty, którym Sprzedający ma obowiązek przekazywać dane na gruncie obowiązujących przepisów prawa. 

5. Dane osobowe Konsumenta przetwarzane będą przez okres trwania umowy oraz po jej ustaniu na mocy obowiązujących przepisów prawa; w przypadku wyrażenia zgody – do momentu odwołania zgody, a następnie przez okres niezbędny do zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z przetwarzaniem danych. 

6. Konsumentowi w zakresie wynikającym z przepisów prawa, przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo cofnięcia udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także prawo do przenoszenia danych. 

7. W przypadku wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych osobowych, Konsument może zwrócić się do Sprzedającego z prośbą o udzielenie informacji. Niezależnie od powyższego, Konsumentowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. 


§ 11. Postanowienia końcowe 

1. Sprzedający nie stosuje kodeksu dobrych praktyk, o którym mowa w art. 2 pkt 5 Ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (tj.: Dz. U. z 2017 r., poz. 2070 z późn. zm.). 

2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu, w przypadku wystąpienia ważnego powodu jakim jest w szczególności: 

a) zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub ich wykładni stosowanej przez uprawnione organy, mająca bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkująca koniecznością jego dostosowania do takiej zmiany przepisów lub ich wykładni; 

b) wydanie orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu przez sąd lub uprawniony organ władzy publicznej, mającego bezpośredni wpływ na treść Regulaminu i skutkującego koniecznością jego zmiany w celu dostosowania do takiego orzeczenia, decyzji lub innego podobnego aktu; 

c) bezpieczeństwo, w tym zapobieganie naruszeniom Regulaminu lub przeciwdziałanie nadużyciom; 

d) usunięcie niejasności lub wątpliwości interpretacyjnych dotyczących treści Regulaminu; 

e) zmiana w zakresie procedury składania zamówień, zasad zawierania Umowy Sprzedaży lub warunków jej realizacji; 

f) zmiana funkcjonalności dostępnych w Sklepie Internetowym; 

g) zmiana zasad funkcjonowania Sklepu Internetowego; 

h) zmiana w zakresie nazw, adresów lub danych firmowych wskazanych w treści Regulaminu;

i) konieczność skorygowania sformułowań niejasnych lub budzących wątpliwości lub poprawy oczywistych omyłek pisarskich, które ewentualnie wystąpiłby w Regulaminie. 

3. Konsument dokonując zakupów w Sklepie, każdorazowo zobowiązany jest do zapoznania się z aktualną wersją Regulaminu i jej akceptacji. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest również w formacie pdf. wraz z datą, od której obowiązuje. Zmiany Regulaminu nie mogą naruszać praw nabytych Konsumentów korzystających ze Sklepu. 

4. Zmiana Regulaminu zostanie również przesłana Konsumentowi na wskazany przez niego adres e-mail. Konsument zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu z 14-dniowym wyprzedzeniem. 

5. Spory wynikające ze stosowania niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Konsumentami, będą rozpatrywane przez sąd powszechny właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (tj.: Dz. U. z 2018 r.,poz. 1360 z późn. zm.). 

6. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie 6.03.2025 

7. Jeżeli jedno z postanowień Regulaminu przestanie obowiązywać wskutek zmian przepisów prawa lub orzeczenia sądu, nie ma to żadnego wpływu na ważność i przestrzeganie pozostałych postanowień Regulaminu. 

8. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: 

1) Pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne. 

2) Może złożyć wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej. Więcej informacji na stronie: https://www.wiih.lodz.pl/; 

3) Bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów. Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz mailowo przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl lub może zwrócić się o pomoc do organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). 

4) Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) NR 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich) Usługodawca jako przedsiębiorca mający siedzibę w Unii zawierający internetowe umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług podaje łącze elektroniczne do platformy ODR (Online Dispute Resolution) umożliwiającej pozasądowe rozstrzyganie sporów. Więcej informacji na stronie samej platformy https://ec.europa.eu/consumers/odr lub pod adresem internetowym Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php . 

1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się przepisy: 

a. Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U.z 2020 r. poz. 287 z późn.zm.); 

b. Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U.z 2020 r. poz. 344); 

c. Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U.z 2022 r. poz. 1360 z późn. zm.). 

d. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U.z 2019 r. poz. 1781); 

e. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (Dz.U.UE.L.2013.165.1) („ODR”). 


Załącznik 1 

Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy. 

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki - w terminie 30 dni. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia [1], a w przypadku umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki - po upływie 30 dni od dnia [1] 

Prawo odstąpienia od niniejszej umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów, o których mowa w art. 38 ustawy o prawach konsumenta. 

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas [2] o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. [3] Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 

Skutki odstąpienia od umowy 

W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie; w każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. [4] [5] [6] 

Instrukcja wypełniania: 

[1] Proszę wpisać jeden z następujących fragmentów tekstu w cudzysłowie: w przypadku umów o świadczenie usług lub umów, których przedmiotem jest dostarczanie wody, gazu lub energii elektrycznej, w przypadku gdy nie są one dostarczane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, dostarczanie energii cieplnej lub dostarczanie treści cyfrowych, które nie są dostarczane na nośniku materialnym: "zawarcia umowy."; w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy (np. umowy sprzedaży, umowy dostawy lub umowy o dzieło będące rzeczą ruchomą): "w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy."; w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności wielu rzeczy, które dostarczane są osobno: "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy."; w przypadku umowy zobowiązującej do przeniesienia własności rzeczy dostarczanych partiami lub w częściach: "w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części."; w przypadku umów o regularne dostarczanie rzeczy przez czas oznaczony: "w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.". 

[2] Proszę wpisać Państwa nazwisko, pełny adres pocztowy oraz, o ile są dostępne, Państwa numer telefonu, i adres e-mail. 

[3] Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną) przesłanego na adres: 

Dział Jakości Vellarte 

Małachowo Złych Miejsc 3b, 62-250 Witkowo

 kontakt@vellarte.pl + tel. +48 61 477 77 87 

[4] Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Mogą Państwo również wypełnić i przesłać formularz odstąpienia od umowy lub jakiekolwiek inne jednoznaczne oświadczenie drogą elektroniczną na naszej stronie internetowej https://vellarte.pl/18/Reklamacje-i-zwroty 

[5] Jeżeli skorzystają Państwo z tej możliwości, prześlemy Państwu niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy na trwałym nośniku (na przykład pocztą elektroniczną). 

[6]. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. 


Załącznik 2. 

Wzór formularza odstąpienia od umowy 

Uwaga! Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy.

 …………….……..…………………….

(miejscowość i data)

VELLARTE Małachowo Złych Miejsc 3b,

62-250 Witkowo

e-mail: kontakt@vellarte.pl 

Ja/My (*) niniejszym informuję/informujemy (*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy (*) umowy dostawy następujących rzeczy (*) : ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….... ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………..…….. 

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*) ……………………………………………………………….…………………………………… 

Nr dowodu zakupu …………….……………….…………………………………………………….…………………………………………. 

Imię i nazwisko konsumenta (-ów) ……………………………………………….………………………………………………………. 

Adres konsumenta (-ów)……………………………………………………………………………............................................ 



………………………………………. 

(podpis konsumenta(-ów) 

(tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej) 


(*) Niepotrzebne skreślić.